j
Sme zahltení informáciami a čoraz častejšie sa ocitáme v nových, nezažitých situáciách, ktoré potrebujeme čo najlepšie interpretovať, aby sme sa dokázali dobre rozhodovať. Sily jednotlivca už na to nestačia.
Potrebujeme sa naučiť pracovať s rôznymi perspektívami, vyvarovať sa typických chýb a využívať silu tzv. „kolektívneho múdra“.
Mnohým lídrom sa darilo dosahovať úspechy v kariére aj vďaka tomu, že dobre zvládali riešenie problémov. Dnešný svet VUCA však predstavuje inú výzvu: čoraz viac dilem, ktoré jednoducho nezmiznú.
Odlíšiť situácie, ktoré sme považovali za problémy a uvedomiť si, že ide o dilemy, nás môže zbaviť veľkého tlaku. Naučiť sa manažovať polarity je nová výzva pre lídrov budúcnosti.
Polarizácia je aj následkom pôsobenia množstva komplexných a často konfliktných informácií, ktoré nedokážeme dobre interpretovať, na vzostupe a presakuje aj do pracovných vzťahov.
Zamerať sa nielen na obsah, ale aj štruktúru spoločného dialógu, pomáha racionalizovať emotívne vyhlásenia. V situáciách, kde rácio nepomáha, potrebujeme počúvať do hĺbky, empatizovať a hľadať spoločný prienik, od ktorého sa vieme odraziť ďalej.
Náš tréningový program s prvkami príbehu účastníkov vybaví balíkom nástrojov, ktoré im pomôžu lepšie zvládať nástrahy dnešnej doby nielen v práci ale aj v súkromí.
Nové zručnosti si účastníci vyskúšajú nielen počas vťahujúcich cvičení, ale aj pri pohybe pomyselným labyrintom na mape starovekého Grécka.
Po skončení dvojdňového programu tréningu by účastníci mali:
Preskúmajte ďalšie podrobnosti o programe na rozšírenej stránke a v brožúre na stiahnutie. Vyplňte formulár a stiahnite si ju teraz.
Polarizovaná spoločnosť, hybristický syndróm lídrov, výpady a vojny, neistota z ďalšieho vývoja, kolaps a reštart civilizácií. Znie to povedome? To všetko tu už niekoľkokrát bolo a opakuje sa v cykloch. Ľudstvo sa perodicky ocitá v prelomových situáciách, keď zažité mentálne modely a nástroje prestávajú fungovať a je potrebný posun paradigmy – toho ako veci vnímame a robíme. Sme však na takýto posun pripravení?
Náš tréningový program Atlantída – Labyrint perspektív sa inšpiruje posolstvami filozofov, mýtickými príbehmi a udalosťami starovekého Grécka, ktoré prinášajú prekvapivo čerstvé paralely s výzvami dneška. Prinášame tak do tréningovej miestnosti zážitok z prekročenia prahu medzi minulosťou a budúcnosťou, ktorý podporuje uvedomenie, že veci sa opakujú a história nám umožňuje byť na ne lepšie pripravení. S využitím videí, vizualizácie, herného plátna a moderných technológií/AI vťahujeme účastníkov do nášho zážitkového labyrintu.
Prostredníctvom príbehov a gamifikácie zvyšujeme úroveň zapojenia sa a tým kvalitu učenia. Gamifikácia vytvára zapamätateľnejšie momenty a zlepšuje uchovávanie informácií. Tiež vďaka pozitívnym emóciám buduje otvorený postoj k potrebným zmenám. Prostredníctvom tréningu postaveného na príbehu a hre dosiahnete lepšie výsledky rozvoja a lepšiu návratnosť investícií.
Polarizovaná spoločnosť, hybristický syndróm lídrov, výpady a vojny, neistota z ďalšieho vývoja, kolaps a reštart civilizácií. Znie to povedome? To všetko tu už niekoľkokrát bolo a opakuje sa v cykloch. Ľudstvo sa perodicky ocitá v prelomových situáciách, keď zažité mentálne modely a nástroje prestávajú fungovať a je potrebný posun paradigmy – toho ako veci vnímame a robíme. Sme však na takýto posun pripravení?
Náš tréningový program Atlantída – Labyrint perspektív sa inšpiruje posolstvami filozofov, mýtickými príbehmi a udalosťami starovekého Grécka, ktoré prinášajú prekvapivo čerstvé paralely s výzvami dneška. Prinášame tak do tréningovej miestnosti zážitok z prekročenia prahu medzi minulosťou a budúcnosťou, ktorý podporuje uvedomenie, že veci sa opakujú a história nám umožňuje byť na ne lepšie pripravení. S využitím videí, vizualizácie, herného plátna a moderných technológií/AI vťahujeme účastníkov do nášho zážitkového labyrintu.
Prostredníctvom príbehov a gamifikácie zvyšujeme úroveň zapojenia sa a tým kvalitu učenia. Gamifikácia vytvára zapamätateľnejšie momenty a zlepšuje uchovávanie informácií. Tiež vďaka pozitívnym emóciám buduje otvorený postoj k potrebným zmenám. Prostredníctvom tréningu postaveného na príbehu a hre dosiahnete lepšie výsledky rozvoja a lepšiu návratnosť investícií.
Aha! momenty
Aha moment je moment náhleho vhľadu alebo uvedomenia. Kľúčové cvičenia vedú k okamihom, ktoré prepájajú racionálnu časť mozgu s emocionálnym zážitkom. To má vplyv na väčšie uvedomenie si konkrétnej témy a súčasne ju lepšie ukotvuje do hlbšej pamäti.
Formovanie postoja
Na tréningu sa zameriavame nielen na budovanie zručností, ale aj na formovanie postoja. Počas diskusií o tom, prečo je téma dôležitá a prospešná, otvárame mysle účastníkov. Často sa bližšie pozeráme na dôsledky toho, čo môže nastať, ak účastníkom chýbajú určité zručnosti alebo vedomosti.
Know-how získané skúsenosťou
Videoukážky, individuálne a skupinové aktivity, mýtické a historické príbehy, prvky gamifikácie... Prenesenie zručností na hracie plátno a pohyb po labyrinte. To všetko slúži na prepojenie informácií so zážitkom.
110% praktický prístup
Kľúčovou súčasťou tréningu je nácvik - napríklad kladenie otázok na podporu kritického myslenia v diskusii o Alexandrovi Veľkom z perspektív obyvateľov rôznych krajín či využitie techniky láskavej diskusie pri hľadaní spoločného prieniku pri polarizujúcej téme. Okrem učenia z cvičení samotných si účastníci navzájom poskytujú spätnú väzbu, čím tiež precvičujú túto neoceniteľnú zručnosť.
Digitálne nástroje nielen počas tréningu
Pred školením, počas neho aj po ňom používame množstvo digitálnych nástrojov - Genially, Suno, Mentimeter. Účastníci využívajú moderné technológie pri plnení úloh, pri cvičeniach či pri mini opakovaniach po ukončení jednotlivých častí. Pre lídra budúcnosti sú technológie prirodzenou súčasťou.
Blended Learning (kombinované vzdelávanie)
Využívame vhodné momenty na rozšírenie učenia aj mimo tréningovej miestnosti. Napríklad pomocou prípravných materiálov (v interaktívnej forme) znižujeme potrebu pokrývať teóriu na mieste a tiež formujeme očakávania účastníkov.
Individuálny rozvoj účastníkov tréningu
Každý z nás má iné potreby, a preto aj iné kľúčové poznatky z tréningu. "Osobnosť pop-up lídra" - dokument na zapisovanie a-ha momentov a nápadov na využitie v praxi - podporuje účastníkov, aby si štruktúrovaným spôsobom zhrnuli svoj vlastný prínos. Tieto poznatky vzájomne zdieľajú po ukončení každého bloku.
Gamifikované a na príbehu založené učenie
Využitie prvkov gamifikácie (pohyb po mape a pomyselnom labyrinte) a príbehov zo starovekého Grécka podporuje hlbší ponor do preberaných tém a tiež pomáha precvičovať si nové zručnosti: interpretácia informácií+rozhodovanie, hĺbkové počúvanie, diskusia z pohľadu rôznych perspektív..
Alena Trančíková
Vedúca odboru kvality vôd a životného prostredia, Bratislavská vodárenská spoločnosť
Dominika Miklášová
Riaditeľka ľudských zdrojov, Bratislavská vodárenská spoločnosť
Alena Trančíková
Vedúca odboru kvality vôd a životného prostredia, Bratislavská vodárenská spoločnosť
Dominika Miklášová
Riaditeľka ľudských zdrojov, Bratislavská vodárenská spoločnosť
Ak si nie ste istí, či je tento program pre vás vhodný, chcete zistiť viac o tom, ako prebieha, alebo máte špecifické potreby, vyžiadajte si ďalšie informácie. Vyplňte formulár s údajmi a automaticky si stiahnete rozšírenú brožúru o tréningu. Neskôr sa vám ozve jeden z našich konzultantov, aby vám odpovedal na všetky otázky.
Program ideálne vedú dvaja tréneri, ktorí sa neustále dopĺňajú. Je to nevyhnutné pre riadené učenie, ako aj pre zabezpečenie herných prvkov.
Naši experti na Atlantídu – Labyrint perspektív sú:
Martina Georgievová (SK)
Martin Kunc (SK)
Michal Stoklasa (SK)
Jana Polláková (SK)
Petra Valašík-Lutterová (SK)
Juraj Surma (SK)
Pavlína Moudrá (CZ)
Jitka Dužeková (CZ)
Tréning je vhodný pre manažérov, kľúčových zamestnancov, projektové tímy či talenty. Pre všetkých, ktorí majú nielen oficiálnu pozíciu lídra, ale aj pre tzv. pop-up lídrov, t.j. zamestnancov, ktorí dokážu prevziať vedenie v závislosti od konkrétnej situácie, potrebných zručností či dostupných zdrojov.
Typickými účastníkmi sú zamestnanci v organizáciách s vysokou mierou zmien a nestability, ktorí musia často riešiť nové, nezažité situácie a potrebujú zlepšiť svoje zručnosti v oblasti diskusie, empatického hĺbkového počúvania a hľadaní spoločných prienikov.
Maximálna veľkosť skupiny pre toto školenie je 12 účastníkov. Ideálna veľkosť je 8-10 ľudí.
Vhodnou miestnosťou pre tento program je väčšia tréningová miestnosť, ktorá umožňuje rozmiestnenie gamifikačného plátna – antickej mapy Grécka a dostatok priestoru na aktivity.
Pre našich klientov upravujeme obsah a pripravujeme cenovú ponuku na mieru. Ak máte záujem dozvedieť sa viac alebo získať cenovú ponuku pre vašu spoločnosť, kontaktujte nás.
Tréning trvá 2 dni, zvyčajne od 9:00 do 17:00 s prestávkou na obed a dvoma prestávkami na kávu.
Ide o dvojdňový zážitkový program, ktorý realizujeme ako prezenčný tréning. Všetky naše rozvojové aktivity sa snažíme čo najviac prispôsobiť potrebám a možnostiam našich klientov. V prípade tohto programu skrátenie neprichádza do úvahy, pretože by nebolo možné sprostredkovať vzdelávanie spojené so zážitkom a príbehom.
Po absolvovaní budú účastníci vedieť, ktoré zručnosti sú dôležité pre lídra budúcnosti a prečo sú dôležité. Všetky z týchto zručností si aj precvičia v rôznej úrovni náročnosti (aha moment, prípadová štúdia, situačné cvičenie).
Niektoré z týchto zručností budú schopní okamžite použiť v praxi, v čom im pomôže aj pribalený „kufrík zručností alebo ToolBox“. Na dosiahnutie úplnej kompetencie a používania v rutine je potrebné pokračovať v rozvoji – formálne a/alebo neformálne. Sme pripravení poradiť vám, ako na to, a taktiež realizovať potrebný dlhodobý rozvoj.
V prípade záujmu odporúčame po 4-6 týždňoch zrealizovať nadväzujúci workshop s cieľom prehĺbenia vedomostí a zručností k vybraným kompetenciám.
Atlantída – Labyrint perspektív zmení váš pohľad na doterajší spôsob fungovania a podnieti záujem rozvíjať a aplikovať nové zručnosti.
Atlantída – Labyrint perspektív je vytvorená pre komplexné prostredie (pozri rámec Cynefin tu). To znamená, že tréning je vhodný v organizáciách, oddeleniach, tímoch alebo projektoch, ktoré sa vyznačujú komplexnosťou vstupov a výstupov, nejednoznačnosťou a predpokladom častých alebo veľkých zmien.
Pre jednoduché prostredia sa tréning neodporúča. Avšak aj v jednoduchých prostrediach (napr. účtovné oddelenie) môže byť prospešný pre vybrané projekty, ktoré spĺňajú charakteristiky komplexnosti.