Close
 Close

DEVELOR Slovakia

Show all contacts
Magazine  

Nájdené medzi službami a riešeniami

  • Please, type at least 3 characters in search input to find solutions.
Všetky služby

Nájdené medzi inými zdrojmi

  • Please, type at least 3 characters in search input to find resources.
Prezrite si všetky zdroje
  Kontaktujte nás

Technologický pokrok umožňuje pracovať na diaľku čoraz viac ľuďom. Či už ide o vedomé rozhodnutie alebo dôsledok situácie, práca z domu predstavuje množstvo výhod a výziev zároveň.

Štatistiky tvrdia, že ľudia , ktorí pracujú mimo klasickej kancelárie, sú produktívnejší, zväčša majú lepšiu rovnováhu medzi pracovným a súkromným životom a šetria peniaze od cestovania do práce až po obedy. Na druhej strane sú z mnohých dôvodov zraniteľnejší: majú tendenciu pracovať dlhšie a zabúdať v pravý čas vypnúť počítač, nemajú osobný kontakt s kolegami, sú izolovaní a čelia rôznym rozptýleniam. 

Prinášame preto niekoľko tipov, ako byť efektívnym, aj keď pracujete z domu.

Definujte si pracovné miesto

Spravte si doma jasné pracovné miesto, ktoré vám umožní nerušene pracovať. Ideálne samostatnú miestnosť, ale môže to byť aj malý stôl alebo kútik, ktorý je určený iba pre váš počítač a pracovné materiály. Vlastné pracovné miesto vám môže tiež pomôcť oddeliť váš pracovný a súkromný život.

Ak možnosť fixného pracovného miesta doma nie je, aj mobilné pracovisko postačí – všetky potrebnosti pre prácu doma držte v jednej krabici či batohu tak, aby ste sa dokázali maximálne rýchlo zbaliť a presunúť podľa aktuálnej domácej situácie.

Zabráňte rozptýleniam

 

Akonáhle budete mať svoj pracovný priestor, zbavte sa všetkého, čo by vás mohlo rozptyľovať. Ak máte pri stole posilňovaciu súpravu, televízor alebo iné predmety, môže vás to ľahko odpútať od práce. Stojí tiež za to prebrať a nastaviť si očakávania s členmi vašej domácnosti. Dajte im vedieť, kedy vás môžu a kedy nemôžu vyrušovať.

Pomáhame budovať efektivitu na home office!

Stanovte si pracovný čas

Pozerajte sa na váš deň ako na každý iný pracovný deň. Definujte si pracovný čas, alebo ho prispôsobte požiadavkám vašej firmy a držte sa ho. Napríklad, začnite pracovať o 8:00 ráno a skončite okolo 17:00 popoludní. Svoj pracovný čas môžete upraviť tak, aby ste boli efektívnejší, a aby vám to pomohlo vyhnúť sa zbytočnému predlžovaniu pracovnej doby.

Vytvorte si denný a týždenný plán

Akonáhle ste pripravení, začnite vytvorením rozvrhu. Pomôže vám to naplánovať si deň, zostať sústredení a vyťažiť čo najviac zo svojej práce. Vytvorte si zoznam úloh a naplánujte tie, ktoré si vyžadujú najviac sústredenia, na čas, kedy ste najefektívnejší. Nezabudnite zahrnúť pravidelné prestávky a určiť si, kedy končí váš pracovný deň. Naplánujte si aj “offline” čas (kedy si vypnete všetky notifikácie) a zabránite tak  rozptýleniam, keď sa potrebujete maximálne sústrediť.

Ujasnite si spôsoby a frekvenciu komunikácie

Komunikácia a interakcia sú zrejme najväčšími výzvami pri práci na diaľku. Práve preto je kriticky dôležité vyjasniť si s vaším manažérom, členmi tímu či projektu, aký rozsah komunikácie a v akej frekvencii od vás očakávajú a aké detaily s nimi máte zdieľať. Mnohé technické riešenia ako Zoom, Skype alebo iné komunikačné nástroje, ktoré pomáhajú podporovať dennú interakciu, bývajú zdarma.

Spravte si rituál na ukončenie pracovného dňa

Jednou z výhod dochádzania do práce je, že na ceste späť môžeme vypnúť z práce, vyčistiť si myseľ a pripraviť sa na oddych. Ak je pre vás vypnutie sa od práce výzvou, rituál ukončenia pracovného dňa vám v tom môže výrazne pomôcť. Ukončite deň prejdením si úloh, na ktorých ste počas dňa pracovali a vytvorením zoznamu zostávajúcich úloh. Zoznam úloh pre nasledujúce dni je dôležitý, pričom treba pamätať na vaše priority. Na konci dňa vypnite počítač a napriek tomu, že je to ťažké, skúste nekontrolovať pracovné e-maily v telefóne.

Zostaňte v spojení

Práca z domu nemusí nevyhnutne znamenať byť osamelosť či izoláciu. Vytvorenie denných návykov, ako napr. pravidelné telefonáty a stretnutia s členmi vášho tímu alebo využívanie videohovorov namiesto telefónov, môže pomôcť tomu, aby ste ostali v kontakte, aj keď nesedíte v rovnakej miestnosti. A kto povedal, že si občas nemôžete dať neformálny online pokec alebo si spolu vypiť kávu po obede?!

A čo teraz? Preniesť do praxe!

Hoci to mnohí robíme, nie je to vždy všetko jasné. Mnoho ľudí zažíva frustráciu v snahe nasledovať všetky “dobré rady na prácu z domu.” Skutočnosť je taká, že úspech sa skrýva v implementácii – vybrať, zaviazať sa a realizovať kroky k zlepšeniu práce na home office.

Práca z domu nie je jednoduchá. Ak chcete podporiť seba alebo vašich ľudí na ceste k väčšej efektivite na home office, požiadajte nás o ponuku nižšie alebo si pozrite ďalšie články tu.

Spracované podľa DEVELOR International

Poskytujeme tréningy pre zlepšenie efektivity doma

Vyžiadajte si nezáväznú ponuku

Poraďte si s hybridnou prácou

Stiahnite si najnovší e-book plný overených tipov na to, ako fungovať v hybridnom nastavení.