j DEVELOR | Od reakcií k stratégii: 11 faktorov pre rast zrelosti organizácie
Zavrieť    

    DEVELOR Slovakia s.r.o.
    Krasovského 13
    851 01 Bratislava

    Všetky kontakty
    Kontaktujte nás    
    • Leadership a manažment
    • Postoj a nastavenie mysle
    • Predaj, vyjednávanie a starostlivosť o zákazníka
    • Osobná produktivita a komunikácia
    • Budovanie tímu a spolupráca
    • Diverzita, rovnosť a inklúzia
    • Assesment a diagnostika
    • HR konzulting a koučing
    • Všetky služby
    Individuálna diagnostika

    360-stupňová spätná väzba

    Individuálna diagnostika

    Development centrum

    Individuálna diagnostika

    Assessment centrum

    Organizačná diagnostika

    Happy At Work

    Organizačná diagnostika

    Analýza firemnej siete (CX-Ray)

    Nájdené medzi službami a riešeniami

    • Napíšte prosím aspoň 3 znaky do vyhľadávania.
    Všetky služby

    Nájdené medzi inými zdrojmi

    • Napíšte prosím aspoň 3 znaky do vyhľadávania.
    Prezrite si všetky zdroje

    Káva s DEVELORom je tradičné podujatie ktoré robíme pre našich klientov, partnerov a celkovo ľudí so záujmom o rozvoj ľudských zdrojov. Minulý týždeň sme robili kávu pod pracovným názvom „Od reakcií k stratégií“, ktorej hlavnou témou bola organizačná zrelosť.

    Prečo je toto téma, ktorou sa zaoberáme? Pretože zrelosť firmy v práci s ľudskými zdrojmi výrazne ovplyvňuje úspech spoločností, s ktorými spolupracujeme. U nás na Krasovského 13 sme teda privítali ľudí, ktorí sa chceli v tejto téme rozvinúť, zdieľať informácie a hľadať inšpiráciu. Privítali sme u nás zástupcov AAS, DB Schenker, Sygic a VÚB banky.

    Zrelosť organizácie?

    Na úvod je vždy dobré vyjasniť a zladiť pojmy. Čo vlastne je tá „zrelosť organizácie“ a prečo sa ňou teda zaoberáme?

    Koncept organizačnej zrelosti vytvoril a rozvíja Maturity Institute, s ktorým úzko spolupracujeme. Šesťstupňová škála zrelosti, ktorá hodnotí ako zrelo a vyspelo firma pristupuje k rozličným aspektom práce s ľudskými zdrojmi pomáha kvantifikovať vyspelosť organizácie a tak definovať ďalšie strategické kroky pre rozvoj. My sa prirodzene zameriavame na zrelosť z pohľadu vzdelávania a rozvoja a jej dopad na hodnotu, ktorú firma dokáže budovať (Stakeholders Value).

    Konečný cieľ rozvoja organizácie je maximalizácia Stakeholders Value. Na to, aby firma bola schopná poskytovať a zvyšovať hodnotu, sú ľudia základ. Firmy na vyššej úrovni zrelosti dokážu prostredníctvom vzdelávania a rozvoja maximalizovať potenciál jednotlivca, ktorým maximalizujú tvorenú hodnotu ako celok. Riešenie otázky „Ako zrelá je naša organizácia z pohľadu vzdelávania“ a „Čo môžeme spraviť, aby sme sa dostali ďalej“ musí byť teda súčasťou strategických diskusií nielen na úrovni HR ale na úrovni celkového vedenia firmy.

    Prehľad nájdete v článkoch Martiny Georgievovej, ktoré poskytujú dobrý základ a otvoria tému Škály zrelosti organizácie: Štádium 1 a 2: Trénigová administratíva a Tréningový profesionál, Štádium 3-4: Efektívny tréningový manažér a Konzultant rozvoja ako biznis partner, Štádium 5-6: Prechodná fáza a Učiaca sa organizácia.

    Čo bráni rozvoju zrelosti a ktoré faktory ju podporujú?

    Pre praktickosť a prenositeľnosť do bežnej reality je dôležité pochopenie konceptu, ale hlavne identifikovanie oblastí, na ktoré sa zamerať pre zlepšenie. Takticky je dobré stavať na tom, čo je dobré a zároveň eliminovať to, čo nás brzdí. My sme v diskusii pokryli obe témy – bariéry rozvoja aj podporné faktory.

    Podporné faktory, ktoré posúvajú firmu v zrelosti vpred (na základe účastníkov našej kávy):

    • Čas na ľudí
    • Hodnota pre zákazníka
    • Komunikácia
    • Kontrolovaný rast
    • Monitoring progresu
    • Oceňovanie výkonu
    • Rozpočet na ľudské zdroje
    • Vízia
    • Vzdelávanie
    • Zaangažovanosť boardu
    • Zdieľané hodnoty

    Po tom, čo sme si povedali, ktoré faktory vnímamé ako podporné, otvorili sme otázky: „Ako dôležité sú tieto faktory pre firmy?“ a „Ako dobre ich realizujete v súčasnosti vo vašej spoločnosti?“ Tieto sme si zodpovedali prostredníctvom sociomapovacieho nástroja – aby sme mali istú objektivizáciu a vizualizáciu názorov.

    Poďte aj vy >> zhodnotiť dôležitosť a vplyv týchto faktorov <<. Výstupy zverejníme na našom webe a LinkedIn v priebehu budúceho týždňa. Pokiaľ ich chcete aj k vám na email, napíšte nám.

    Ako vnímala celé podujatie Ivona z VÚB?

    Sme radi, že sme mali šancu privítať u nás rôznorodú skupinu z pohľadu pracovného zaradenia, medzi nimi aj Ivonu Hodasovú z VÚB banky, ktorá bola ochodná povedať aj pár slov po skončení kávy na kameru. Ďakujeme, Ivon.

    Viac o téme

    Zrelosti organizácií sa venujeme už niekoľko rokov. Nazbierali sme za tú dobu pomerne dosť zdrojov a chystáme sa na niekoľko ďalších krokov. Taktiež chystáme prehľadnú samostatnú sekciu na našom webe k tejto téme.

    Pokiaľ chcete ostať v kontakte ohľadne, pokojne sa pridajte na new náš newsletter Human Capital Club – prihlásiť sa môžete tu. Pravidelne takto informujeme o týchto témach, našich podujatiach a iných informáciách týkajúcich sa vzdelávania a rozvoja.

    Poraďte si s hybridnou prácou

    Stiahnite si náš e-book plný overených tipov od expertov.
    Zlepšite svoje fungovanie v hybridnom svete.


      Súvisiace články