Zavrieť
 Zavrieť

DEVELOR Slovakia

Všetky kontakty
Aktuálne dianie
Magazín  

Nájdené medzi službami a riešeniami

  • Napíšte prosím aspoň 3 znaky do vyhľadávania.
Všetky služby

Nájdené medzi inými zdrojmi

  • Napíšte prosím aspoň 3 znaky do vyhľadávania.
Prezrite si všetky zdroje
  Kontaktujte nás

Možno ste zachytili v našich príspevkoch na LinkedIn dve zaujímavé časti dosiaľ najrozsiahlejšej demografickej analýzy spoločnosti Insights Group:

  • Rozdelenie preferenčných energií na jednotlivých kontinentoch
  • Rozdelenie preferenčných energií podľa vekových skupín

Pripomenieme si ich v poslednej časti tohto článku.

Najskôr sa však pozrime na distribúciu farebných energií podľa:

  • pohlavia
  • počtu dominantných energií nad 50% (a teda umiestnenia na vnútorných kruhoch kruhu Insights)
  • typu pracovnej pozície

 

Ak ste sa doteraz nestretli s farebnou typológiou Insights Discovery, ponúkame veľmi stručný prehľad jednotlivých farebných energií. Viac informácií nájdete TU.

Chladivo modrá – racionálny introvert, zameranie: správnosť, poriadok

Ohnivo červená – racionálny extrovert, zameranie: rýchlosť, výsledky

Žiarivo žltá – emocionálny extrovert, zameranie: spoločnosť, uznanie

Zemito zelená – emocionálny introvert, zameranie: harmónia, pokoj

Farby (farebé energie) a typy osobností podľa pohlavia

Chladivo modráOhnivo červenáŽiarivo žltáZemito zelená
Celková vzorka23%26%27%24%
Ženy19%22%32%27%
Muži26%30%24%20%

Tabuľka: Zastúpenie dominatnej/hlavnej farebnej energie podľa pohlavia – 4 základné typy

Celková populácia v rámci vzorky má vyvážené zastúpenie všetkých štyroch energií. Ak sa pozrieme na dominantné zastúpenie podľa pohlavia, mužská časť vzorky má relatívne vyššie zastúpenie ohnivo červenej a chladivo modrej (mysliaca časť kruhu Insights Discovery) a ženská časť zas relatívne vyššie zastúpenie zemito zelenej a žiarivo žltej (cítiaca časť kruhu Insights Discovery).

8 insights typov podla pohlavia obr

Ak údaje rozdrobíme na 8 Insights typov, uvidíme ich najväčšie a najmenšie zastúpenie u oboch pohlaví. Tu už rozdiely medzi ženskou a mužskou vzorkou nie sú také výrazné ako pri porovnaní štyroch základných energií. Ženy majú najnižšie zastúpenie v type Reformátor a najvyššie v type Podporovateľ, zatiaľ čo muži majú najmenšie zastúpenie v type Pomocník a najvyššie zastúpenie v type Pozorovateľ.

ReformátorVedúciMotivátorInšpirátorPomocníkPodporovateľKoordinátorPozorovateľ
Celková vzorka9%12%10%14%9%18%13%15%
Ženy7%10%9%16%11%22%13%12%
Muži11%14%10%12%8%14%13%18%

Tabuľka: Zastúpenie Insights typov podľa pohlavia – 8 typov

Je potrebné pripomenúť, že ide len o všeobecné trendy uvedené v percentách. V žiadnom prípade netvrdíme, že vybrané farebné energie sa viac hodia pre jedno či druhé pohlavie.

Typy osobností na kruhu Insights Discovery

Podľa toho, koľko energií nám naša správa Insights Discovery ukazuje nad stredovou čiarou (nad 50%), rozlišujeme 3 typy:

  • Zameraný (1 energia nad 50%)
  • Klasický (2 energie nad 50%)
  • Prispôsobivý (3 energie nad 50%)

Ak si chcete pripomenúť (pozrieť sa), ako vyzerá klasický typ v osobnej správe Insights Discovery, kliknite SEM.

insights zamerany klasicky prisposobivy typ

Z uvedeného grafu vyplýva, že na vyhodnotenej vzorke je najviac zastúpený klasický typ (53%) a najmenej zastúpený zameraný typ (3%).

Pokiaľ ide o konkrétne pozície na kruhu, najviac zastúpené sú pozície 31, 34 a 51. Najmenej zastúpenou pozíciou je 105 (len 215 ľudí z predmetnej vzorky), nasledujú ďalšie dva kreatívne typy (šedá časť kruhu) 108 a 104 (cez 260 ľudí z celkovej vzorky).

pozicie na Insights kruhu

Typy osobností a pracovné pozície

Analyzovaná vzorka v tejto kategórii sa od ostatných líši kvôli reguláciám GDPR. Predstavuje počet > 36 tisíc a zahŕňa 18 rôznych pracovných pozícií. Pri prehliadaní dát je dôležité uvedomiť si, že naše farebné preferencie môžu ovplyvniť typ pracovnej pozície, ktorú si vyberieme, no v žiadnom prípade nelimituje typ práce, ktorú sme schopní vykonávať.

Farebné preferencie by nikdy nemali obmedzovať naše ašpirácie v kariére alebo byť spájané s očakávaným výkonom na určitej pozícii.

Prehľad všeobecných trendov  – alebo ako je to s tými softvérovými inžiniermi 🙂

  • IT-čkári, napriek tomu, že najviac z nich má skutočne dominantnú modrú energiu, v našej vzorke tento “súboj” prehrávajú s ľuďmi pracujúcimi v oblasti financií a účtovníctva
  • Najviac ľudí s ohnivo červenou ako hlavnou farbou je na pozícii prezidenta alebo CEO
  • Najviac dominantne “žltých” sa pohybuje medzi oblastnými/ regionálnymi manažérmi
  • Dominantná zelená je najviac zastúpená u učiteľov

insights typy osobnosti a pracovne pozicie

  • Ak sa na to pozrieme z opačného spektra, najmenej dominantne červených je práve u softvérových inžinierov
  • Najmenej “modrých” je na pozícii prezidenta či CEO
  • Najmenšie zastúpenie dominantnej žltej je u ľudí pracujúcich vo financiách či účtovníctve
  • No a najmenej dominantne zelenej je u viceprezidentov (len 12% z celkovej vzorky)

Ako sa líšia typy osobností v závislosti od veku?

Vo všeobecnosti introverti prevažujú v starších vekových skupinách a extroverti zas v mladších

farebne insights typy podla vekovych skupin

Zaujímavé je, že rozdiely medzi poradím farebných energií do 60 rokov nie sú také výrazné (2-3%). V skupine nad 60 rokov vedie dominantná zemito zelená pred druhou farebnou energiou v poradí (chladivo modrou) o 9%. Dominantne červená od 25 rokov vyššie má stúpajúcu tendenciu až do 59 rokov a potom od 60 rokov sa opäť znižuje…

Typológia podľa kontinentov

4 insights typy podla kontinentov

Severná Amerika, Afrika, Oceánia a Ázia majú tendenciu byť viac introvertné, s vyšším zastúpením chladivo modrej a zemito zelenej ako hlavnej farebnej energie. Ohnivo červená ako hlavná farba sa v našej vzorke ukázala v regióne Južnej Ameriky.

Ak sa pozrieme na podrobnejšiu regionálnu správu podľa jednotlivých štátov, zistíme, že dominatne žltí sú napríklad vo Francúzsku. Aj keď by ste možno očakávali niečo iné, u Talianov prevažuje dominantne červená, u Španielov zas dominuje zemito zelená.

Ak by vás zaujímalo podrobnejšie rozloženie na 8 Insights typov podľa kontinentov, stiahnite si celú správu v PDF pod článkom.

========================

Analyzovaná vzorka viac ako pol milióna Insights Discovery správ bola najväčšou analyzovanou vzorkou v dejinách Insights. Pohľad na trendy je dobrou témou na diskusiu, no pripomíname, že nešlo o reprezentatívnu vzorku. Ide o anonymný sumár za ľudí, ktorí vyplnili dotazník – a teda odzrkadľuje trend v tomto kontexte.

Je tiež dobré pripomenúť si, že všetci v sebe máme mix všetkých 4 farebných energií, každý z nás je preto unikátny a prináša svoje špecifické silné stránky.

Ak Vás zaujíma o osobnej typológii Insights Discovery a jej prínosoch pre spoluprácu, leadership alebo predaj chceli vedieť viac napíšte nám.

Spracovala: Jana Polláková, konzultantka

V článku sme použili informácie a ilustrácie z analýz spoločnosti The Insights Group Ltd. Global Demographic Report (2018) a Regional Demographics Report (2019)

Stiahnite si Demografickú analýzu v PDF

Zanechajte svoj e-mail, stiahnite si PDF a pridáme Vás na mailing list. Posielame mesačný newsletter o aktuálnom dianí a pozvánky na podujatia.

Súvisiace články