Prípadová štúdia – Medzinárodný poskytovateľ finančných služieb

Transformácia banky z lokálnych pobočiek na medzinárodnú funkčnú zoštíhlenú platformu, s cieľom uviesť do života nový digitálny projekt

 

biznis výzva

Naším zákazníkom bola veľká medzinárodná banka, ktorá čelila výzve udržať ziskovosť, zmenám v pozitívnej zákazníckej skúsenosti a rýchlym zmenám technológií. Preto sa rozhodla prijať významné zmeny v spôsobe fungovania biznisu v jednom zo svojich kľúčových regiónov, pod ktorý spadá viac ako 5 krajín.

Plánom bolo vytvoriť platformu, ktorá by umožnila lepšiu spoluprácu viacerých odborníkov – od IT odborníkov, cez projektových manažérov, až po špecialistov riadenia rizík a na základe toho ponúknuť čo najatraktívnejšiu a najväčšiu hodnotu pre súčasných aj budúcich klientov.

Náš zákazník chcel zároveň zvýšiť úroveň podpory lokálnych obchodných tímov prostredníctvom Centier kvality vybudovaných v Európe a nových inteligentných služieb.

Jedným z očakávaných kľúčových výstupov tiež bola lepšia koordinácia dôležitých nadnárodných projektov z centrály. Musíme dodať, že táto potreba sa objavila v špecifickom kontexte bankového prostredia už v roku 2015. Väčšia likvidita trhu, trendy v digitalizácii, rastúci záujem zákazníkov o porovnateľné produkty a všetky dôležité zmeny v legislatíve natrvalo zmenili tento segment, tak ako sa to udialo niekoľko rokov predtým v odvetví telekomunikačných služieb.

Na začiatku projekt predstavoval predovšetkým projekt zmeny a tiež investíciu. Bol jedným z dvoch veľkoplošných projektov, ktoré mali umožniť budúci rast výnosov celej banky. Na projekte pod vedením projektového manažéra pracovalo asi 70 ľudí. Nikto však nebol vyčlenený na to, aby manažoval ľudský aspekt tejto obrovskej zmeny, rovnako nebol v tejto súvislosti implementovaný žiadny konkrétny projekt. Naším cieľom bolo poskytnúť banke podporu pri profesionálnom manažmente zmeny na princípe „Nekŕm ľudí rybami, ale nauč ich, ako ryby chytať.” Inými slovami, chceli sme, aby sa spoločnosť stala pri manažmente zmeny nezávislou a sama ju úspešne implementovala.

riešenie

V prípade, že máte záujem o naše riešenie, kontaktujte nás prosím.

  1. Diagnóza a zapojenie – pochopenie toho, čo je potrebné zmeniť
  2. Budovanie kompetencií tímu pre transformáciu a navrhnutie rámca – príprava priestoru na zmenu
  3. Uvedenie zmeny do života – realizácia vybraných krokov v správnom čase

 

program transformácie – fakty

 

NAŠA PRIDANÁ HODNOTA

Pri vedení zmeny v nadnárodných projektoch podporujeme váš manažérsky tím a vypĺňame medzeru v implementácii projektu. Pomáhame vašim ľuďom budovať mosty medzi tým AKO TO JE a AKO TO MÁ BYŤ.

Pomáhame s implementáciou zmien našim existujúcim zákazníkom vo svete biznisu v takmer 20-tich krajinách, so zameraním sa na riešenia zákazníckej skúsenosti, programy „lean a smart“, prechody na nové obchodné modely, transfer biznisu a iné. Našou úlohou je zabezpečiť, aby proces zmeny fungoval a jeho uľahčenie.  Zistili sme, že prístup, ktorý si naši partneri najviac cenia je spoločné tvorenie. Pokiaľ ide o projekty väčšieho rozsahu, znamená to, že vám vo fáze prechodu ponúkneme našich najlepších ľudí na spoločné tvorenie, trénovanie a facilitáciu na obmedzený čas a pomôžeme vášmu manažmentu rýchlejšie dosiahnuť pozitívny efekt v celej organizácii.

Našou pridanou hodnotou je, že vám vieme pomôcť urobiť z projektu zmeny oveľa atraktívnejšiu skúsenosť pre ľudí, ktorí sa na nej budú podieľať. Pomôžeme vám zbaviť sa neistoty z toho „čo sa deje“ na projekte, no ponecháme pri tom kontrolu vo vašich rukách.