Close
 Close

DEVELOR Slovakia

Show all contacts
Magazine  

Nájdené medzi službami a riešeniami

  • Please, type at least 3 characters in search input to find solutions.
Všetky služby

Nájdené medzi inými zdrojmi

  • Please, type at least 3 characters in search input to find resources.
Prezrite si všetky zdroje
  Kontaktujte nás

[vc_column_text pb_margin_bottom=”no” pb_border_bottom=”no” el_class=”mid50″ width=”1/1″ el_position=”first last”]

Kvôli aktuálnej svetovej pandémii sa tisíce ľudí ocitlo v situácii, kedy musia pracovať z domu. Veľa manažérov, ktorí za normálnych okolností sedia v kancelárii s kolegami, tak zo dňa na deň čelí výzvam, súvisiacim s riadením ľudí pracujúcich na diaľku.

Pre mnohých to môže byť desivé, najmä ak predtým virtuálne tímy neviedli. Aj preto s vami zdieľame niekoľko osvedčených postupov, ktoré vám pomôžu prekonať počiatočné ťažkosti.

1. Nastavte jasné očakávania

Nastavenie jasných očakávaní pre tím, je kľúčovým faktorom úspechu nielen v tradičnom prostredí kancelárie, ale aj pri tímoch pracujúcich na diaľku. Venujte špeciálnu pozornosť tomu, aby ste úlohy, termíny a výstupy definovali čo najjasnejšie a najpriamejšie. Zdieľajte s tímom dôležité informácie a pomôžte kolegom pochopiť, ako presne budete merať úspech. V prípade práce na diaľku sú komunikačné kanály často obmedzené a vzniká tak väčší priestor na možné nedorozumenia. Dávajte preto viac otázok a radšej dvakrát overte, či vám úplne porozumeli.

2. Stanovte hranice

Jednou z nástrah práce z domu je, že ľudia nedokážu prestať pracovať. Netreba prilievať olej do ohňa a nazdávať sa, že ľudia uviaznutí doma aj tak nemajú čo robiť. Nepretržité nadčasy vedú nielen k zhoršeniu produktivity a medziľudských vzťahov, ale aj k vyhoreniu. A to platí aj pre vás ako manažéra! Manažéri virtuálnych tímov by preto mali definovať jasné hranice a usmernenia, vrátane pravidiel vzájomnej dostupnosti – kedy budete vy a vaši kolegovia pracovať a ako sa navzájom spojiť v prípade potreby. Tým nastavíte očakávania všetkých členov tímu a zároveň pomáhate predchádzať vyhoreniu ambicióznych pracovníkov.

3. Udržujte blízky kontakt (počúvajte, informujte, usmerňujte)

Úspešní manažéri virtuálnych tímov sú v pravidelnom kontakte s jednotlivými členmi. Zaveďte pravidelné denné alebo aspoň týždenné stretnutia s kolegami. Ak pracujú jednotlivo, môže ísť o individuálne hovory. Ak pracujú na niečom spoločne, môže ísť o tímové stretnutia. Dôležité je, aby boli hovory pravidelné a plánované. Vaši kolegovia tak budú vedieť, že ste na dosah, môžu s vami konzultovať a že ich obavy a otázky budú vypočuté. Uvedené platformy tiež môžete využívať na zdieľanie noviniek, týkajúcich sa vášho tímu..

Pomáhame budovať efektivitu na home office!

4. Dôverujte ich zmyslu pre zodpovednosť (ale skontrolujte výsledky)

Jedným z najtypickejších obáv manažérov v súvislosti s prácou z domu je, že členovia tímu nebudú pracovať tak tvrdo alebo tak efektívne ako v kancelárii. Preto sa snažia kontrolovať každý aspekt práce tímu, čo je nielen nemožné, ale aj maximálne neefektívne. Pri práci na diaľku by ste mali mať k hodnoteniu a meraniu výkonnosti vášho tímu iný prístup. Akonáhle budú mať kolegovia jasno v očakávaniach, dôverujte svojmu tímu a zamerajte sa na výsledky, nie na aktivity alebo odpracované hodiny.

5. Vyberte správny nástroj(e) pre prácu na diaľku

Ako manažér nesiete zodpovednosť za to, aby ste udržali svoj tím v spojení. Našťastie, dnešné technologické inovácie ponúkajú nespočetné možnosti. E-maily, textové správy a telefónne hovory sú základné nástroje komunikácie, ale sami o sebe nestačia. Vaši kolegovia musia vidieť vás a vy ich. Preto sa dôrazne odporúča používať komunikačné a tímové platformy na spoluprácu, ako napríklad Zoom alebo Hangouts. Mnohé z nich sú k dispozícii zadarmo. V záujme hladkej spolupráce tiež definujte, ktorý nástroj slúži na aké účely. Napríklad videokonferencie na stretnutia tímov, e-maily pre všeobecné problémy a textové správy pre naliehavé záležitosti.

6. Sledujte krivku angažovanosti

Aj keď sa so svojím tímom pravidelne stretávate a vídate počas denných alebo týždenných hovorov, je oveľa ťažšie rozpoznať, kedy má kolega ťažkosti – či už ide o pracovný problém vo všeobecnosti alebo o výzvy súvisiace práve s prácou z domu. Ľudia pravdepodobne budú mať väčší problém riešiť s vami veci cez telefón ako osobne.

Získavajte pravidelnú spätnú väzbu o nálade, úrovni stresu a angažovanosti vašich kolegov pomocou rýchlych a užívateľsky nenáročných riešení (napr. my využívame službu  Happy at Work), alebo komplexnejších nástrojov na hodnotenie komunikácie a spolupráce ako je Sociomapovanie® tímu. Vďaka týmto nástrojom okamžite zistíte možný pokles angažovanosti u jednotlivcov alebo celkový negatívny trend a môžete tak okamžite zasiahnuť.

A čo teraz? Preniesť do praxe!

Hoci to mnohí robíme, nie je to vždy všetko jasné. Mnoho ľudí zažíva frustráciu v snahe nasledovať všetky “dobré rady na prácu z domu.” Skutočnosť je taká, že úspech sa skrýva v implementácii – vybrať, zaviazať sa a realizovať kroky k zlepšeniu práce na home office.

Spracované podľa DEVELOR International

Vedenie tímu, ktorý je doma nie je jednoduché. Pozrite si ponuku našich online školení alebo si prečítajte ďalšie články a zlepšite líderské zručnosti u seba, či vo vašej firme.

Poskytujeme tréningy pre lídrov online

Vyžiadajte si nezáväznú ponuku

Poraďte si s hybridnou prácou

Stiahnite si najnovší e-book plný overených tipov na to, ako fungovať v hybridnom nastavení.

Related articles