j DEVELOR | 6 tipov ako viesť ľudí na home office 🏡💻
Zavrieť    

    DEVELOR Slovakia s.r.o.
    Krasovského 13
    851 01 Bratislava

    Všetky kontakty
    Kontaktujte nás    
    • Leadership a manažment
    • Postoj a nastavenie mysle
    • Predaj, vyjednávanie a starostlivosť o zákazníka
    • Osobná produktivita a komunikácia
    • Budovanie tímu a spolupráca
    • Diverzita, rovnosť a inklúzia
    • Assesment a diagnostika
    • HR konzulting a koučing
    • Všetky služby
    Individuálna diagnostika

    360-stupňová spätná väzba

    Individuálna diagnostika

    Development centrum

    Individuálna diagnostika

    Assessment centrum

    Organizačná diagnostika

    Happy At Work

    Organizačná diagnostika

    Analýza firemnej siete (CX-Ray)

    Nájdené medzi službami a riešeniami

    • Napíšte prosím aspoň 3 znaky do vyhľadávania.
    Všetky služby

    Nájdené medzi inými zdrojmi

    • Napíšte prosím aspoň 3 znaky do vyhľadávania.
    Prezrite si všetky zdroje

    V posledných mesiacoch sa tisíce ľudí ocitlo v situácii, kedy pracujú dlhodobo z domu. Veľa manažérov, ktorí za normálnych okolností sedia v kancelárii s kolegami, čelí výzvam súvisiacim s riadením ľudí pracujúcich na diaľku.

    Pre mnohých to môže byť desivé, najmä ak predtým virtuálne tímy neviedli. Aj preto s vami zdieľame niekoľko osvedčených postupov, ktoré vám pomôžu prekonať počiatočné ťažkosti.

    1. Nastavte jasné očakávania

    Nastavenie jasných očakávaní pre tím, je kľúčovým faktorom úspechu nielen v tradičnom prostredí kancelárie, ale aj pri tímoch pracujúcich na diaľku. Venujte špeciálnu pozornosť tomu, aby ste úlohy, termíny a výstupy definovali čo najjasnejšie a najpriamejšie. Zdieľajte s tímom dôležité informácie a pomôžte kolegom pochopiť, ako presne budete merať úspech. V prípade práce na diaľku sú komunikačné kanály často obmedzené a vzniká tak väčší priestor na možné nedorozumenia. Dávajte preto viac otázok a radšej dvakrát overte, či vám úplne porozumeli.

    2. Stanovte hranice

    Jednou z nástrah práce z domu je, že ľudia nedokážu prestať pracovať. Netreba prilievať olej do ohňa a nazdávať sa, že ľudia uviaznutí doma aj tak nemajú čo robiť. Nepretržité nadčasy vedú nielen k zhoršeniu produktivity a medziľudských vzťahov, ale aj k vyhoreniu. A to platí aj pre vás ako manažéra! Manažéri virtuálnych tímov by preto mali definovať jasné hranice a usmernenia, vrátane pravidiel vzájomnej dostupnosti – kedy budete vy a vaši kolegovia pracovať a ako sa navzájom spojiť v prípade potreby. Tým nastavíte očakávania všetkých členov tímu a zároveň pomáhate predchádzať vyhoreniu ambicióznych pracovníkov.

    3. Udržujte blízky kontakt (počúvajte, informujte, usmerňujte)

    Úspešní manažéri virtuálnych tímov sú v pravidelnom kontakte s jednotlivými členmi. Zaveďte pravidelné denné alebo aspoň týždenné stretnutia s kolegami. Ak pracujú jednotlivo, môže ísť o individuálne hovory. Ak pracujú na niečom spoločne, môže ísť o tímové stretnutia. Dôležité je, aby boli hovory pravidelné a plánované. Vaši kolegovia tak budú vedieť, že ste na dosah, môžu s vami konzultovať a že ich obavy a otázky budú vypočuté. Uvedené platformy tiež môžete využívať na zdieľanie noviniek, týkajúcich sa vášho tímu..

    4. Dôverujte ich zmyslu pre zodpovednosť (ale skontrolujte výsledky)

    Jedným z najtypickejších obáv manažérov v súvislosti s prácou z domu je, že členovia tímu nebudú pracovať tak tvrdo alebo tak efektívne ako v kancelárii. Preto sa snažia kontrolovať každý aspekt práce tímu, čo je nielen nemožné, ale aj maximálne neefektívne. Pri práci na diaľku by ste mali mať k hodnoteniu a meraniu výkonnosti vášho tímu iný prístup. Akonáhle budú mať kolegovia jasno v očakávaniach, dôverujte svojmu tímu a zamerajte sa na výsledky, nie na aktivity alebo odpracované hodiny.

    5. Vyberte správny nástroj(e) pre prácu na diaľku

    Ako manažér nesiete zodpovednosť za to, aby ste udržali svoj tím v spojení. Našťastie, dnešné technologické inovácie ponúkajú nespočetné možnosti. E-maily, textové správy a telefónne hovory sú základné nástroje komunikácie, ale sami o sebe nestačia. Vaši kolegovia musia vidieť vás a vy ich. Preto sa dôrazne odporúča používať komunikačné a tímové platformy na spoluprácu, ako napríklad Zoom alebo Hangouts. Mnohé z nich sú k dispozícii zadarmo. V záujme hladkej spolupráce tiež definujte, ktorý nástroj slúži na aké účely. Napríklad videokonferencie na stretnutia tímov, e-maily pre všeobecné problémy a textové správy pre naliehavé záležitosti.

    6. Sledujte krivku angažovanosti

    Aj keď sa so svojím tímom pravidelne stretávate a vídate počas denných alebo týždenných hovorov, je oveľa ťažšie rozpoznať, kedy má kolega ťažkosti – či už ide o pracovný problém vo všeobecnosti alebo o výzvy súvisiace práve s prácou z domu. Ľudia pravdepodobne budú mať väčší problém riešiť s vami veci cez telefón ako osobne.

    Získavajte pravidelnú spätnú väzbu o nálade, úrovni stresu a angažovanosti vašich kolegov pomocou rýchlych a užívateľsky nenáročných riešení (napr. my využívame službu  Happy at Work), alebo komplexnejších nástrojov na hodnotenie komunikácie a spolupráce ako je Sociomapovanie® tímu. Vďaka týmto nástrojom okamžite zistíte možný pokles angažovanosti u jednotlivcov alebo celkový negatívny trend a môžete tak okamžite zasiahnuť.

    A čo teraz? Preniesť do praxe!

    Hoci to mnohí robíme, nie je to vždy všetko jasné. Mnoho ľudí zažíva frustráciu v snahe nasledovať všetky „dobré rady na prácu z domu.“ Skutočnosť je taká, že úspech sa skrýva v implementácii – vybrať, zaviazať sa a realizovať kroky k zlepšeniu práce na home office.Poskytujeme tréningy pre lídrov online

    Vyžiadajte si nezáväznú ponuku

    Poraďte si s hybridnou prácou

    Stiahnite si náš e-book plný overených tipov od expertov.
    Zlepšite svoje fungovanie v hybridnom svete.


      Súvisiace články