j DEVELOR | Komunikácia v tíme na diaľku
Zavrieť    

    DEVELOR Slovakia s.r.o.
    Krasovského 13
    851 01 Bratislava

    Všetky kontakty
    Kontaktujte nás    
    • Leadership a manažment
    • Postoj a nastavenie mysle
    • Predaj, vyjednávanie a starostlivosť o zákazníka
    • Osobná produktivita a komunikácia
    • Budovanie tímu a spolupráca
    • Diverzita, rovnosť a inklúzia
    • Assesment a diagnostika
    • HR konzulting a koučing
    • Všetky služby
    Individuálna diagnostika

    360-stupňová spätná väzba

    Individuálna diagnostika

    Development centrum

    Individuálna diagnostika

    Assessment centrum

    Organizačná diagnostika

    Happy At Work

    Organizačná diagnostika

    Analýza firemnej siete (CX-Ray)

    Nájdené medzi službami a riešeniami

    • Napíšte prosím aspoň 3 znaky do vyhľadávania.
    Všetky služby

    Nájdené medzi inými zdrojmi

    • Napíšte prosím aspoň 3 znaky do vyhľadávania.
    Prezrite si všetky zdroje

    Určite nechcete, aby sa ľudia počas práce na diaľku trápili. Je dôležité, aby si tím nastavil komunikačné kanály a spôsob, ako budú zdieľať informácie. Je rovnako dôležité, zabezpečiť prirodzenú potrebu ľudí byť súčasťou komunity. Ako to spraviť?

    Počas home office sa musíte s členmi rodiny, svojím manažérom a kolegami dohodnúť na určitých kompromisoch. Plánované online stretnutia máte častejšie ako tie v kancelárii a zdá sa, že aj častejšie komunikujete, no v skutočnosti je náplň stretnutí často obmedzená na zadávanie úloh a sledovanie ich progresu.

    Členovia tímu však majú v porovnaní s kanceláriou, kde si mohli vymieňať informácie takmer kedykoľvek, omnoho menej vzájomnej interakcie. Kvôli nezosúladeným informáciám tak môžu kolegovia pracovať na rovnakej úlohe bez toho, aby o tom vedeli.

    Zdieľajte svoje rutiny práce s domu s členmi tímu

    Akonáhle ste si nastavili denné rutiny (pozrite si článok 7 pravidiel pre úspešný home office), zdieľajte ich s členmi tímu a spýtajte sa na ich vlastné pravidlá. Celý tím by mal vedieť, kedy sú jednotliví členovia dostupní, aby reagovali na otázky či sa zúčastnili krátkych diskusií.

    Rovnako stojí za to, určiť si komunikačný kanál, cez ktorý ste dostupní v naliehavom prípade (napr.: telefonát, SMS, FB messenger, WhatsApp). Pri dohode majte na pamäti odporúčania týkajúce sa efektívnosti na home office.

    Vyhľadávajte a poskytujte informácie

    Informácie pre ľudí pracujúcich z domu sú často decentralizované. Na denných alebo týždenných meetingoch manažér pravdepodobne rozdelí úlohy alebo oboznámi členov tímu s tým, na čom budú pracovať. Možno tiež máte individuálne stretnutia s manažérom, no stretnutia medzi medzi členmi tímu sú zriedkavé.

    Hovorte spolu ako za čias v kancelárii: zisťujte a dávajte otázky, aby ste vedeli, na čom vaši kolegovia pracujú. Jedným zo spôsobov, ako zlepšiť zdieľanie informácií, je VAŠA INICIATÍVA – zavolajte kolegom individuálne, zdieľajte s nimi, čo myslíte, že by mali vedieť a pýtajte sa ich.

    Rozhovor môžete začať napríklad takto: „Je teraz pre mňa oveľa ťažšie zabezpečiť, aby sme boli zladení. Bol by som rád, keby sme boli spolu efektívnejší. Čo si o tom myslíš?“ Môžete tak pomôcť otvoriť sa kolegom, ktorí sú zvyčajne uzavretejší.

    Pri práci z domu sa zamerajte sa na zrozumiteľnosť

    Keď pracujeme na diaľku, komunikačné kanály sa nám zužujú a komunikujeme viac písomne, čím sa napriek našej najlepšej snahe zvyšuje riziko nedorozumení. Namiesto zasielania množstva mailov neváhajte kolegovi zavolať a prebrať problém telefonicky alebo cez videohovor, aby ste sa tak vyhli možnej eskalácií problému.

    Odporúčame držať sa nasledovného pravidla: ak problém už vygeneroval dva e-maily, nahraďte tretí telefonátom. Skúste to!Pomáhame budovať efektivitu tímom.

    Dajte si virtuálnu kávu s kolegami

    Zvyknete si dať v kancelárii kávu s kolegami a iba tak pokecať o futbale, posledných módnych novinkách či víkendových plánoch? Určite áno. Veľmi pomáha uchovať si tieto “socializačné zvyky”. Robte ich online ako bežnú súčasť každého dňa! Udržiavanie sociálneho kontaktu aj mimo pracovnej doby má pri dlhodobej práci na home office zmysel. Je to jedno z našich pravidiel pre úspešný home office. Viac informácií nájdete tu.

    Zavolajte si s introvertmi aj extrovertmi

    V tíme môžete mať členov, ktorí sa vám len tak sami od seba nemusia ozvať: zavolajte im, opýtajte sa, ako napredujú a podporte ich v práci. Dajte im pocit, že sú súčasťou tímu.

    Extrovertní kolegovia, ktorí sú dlho doma, zas možno potrebujú trochu viac pozornosti, aby sa mohli porozprávať a socializovať. Nezabúdajte na nich, dajte im dostatok priestoru na zapojenie.

    Spravte si párty 🙂

    Zvyknete spolu skočiť v piatok večer na jedno-dve pivá? Pokračujte v tom, zorganizujte si stretnutie online. Je dôležité vypustiť paru, ventilovať, cítiť, že k sebe patríme, i keď sa nemôžeme osobne stretnúť.

    Najlepšie zlepšite komunikáciu na diaľku, ak začnete hneď

    Mnohí sa boria s tým, ako dodržiavať všetky tie pravidlá týkajúce sa práce z domu. Pes je zakopaný v realizácii. Jednoducho zobrať tie rady a jednu po druhej ich začať používať.

    Vedenie a spolupráca tímu, ktorý je doma, nie je jednoduché. Vyžiadajte si úvodnú konzultáciu a pomôžte zlepšiť fungovanie vašich tímov. Prípadne si pozrite viac o tréningu spolupráce virtuálnych tímov.

    Poraďte si s hybridnou prácou

    Stiahnite si náš e-book plný overených tipov od expertov.
    Zlepšite svoje fungovanie v hybridnom svete.


      Súvisiace články